Vystudovala VŠUP-obor divadelní a filmový kostým. Již během studií měla příležitost spolupracovat jako kostýmní výtvarnice s předními českými jevištními výtvarníky a režisery. Její přístup k divadelnímu kostýmu nejvíce ovlivnili Ester Krumbachová a Zdenek Seydl, od svého otce prof. Josefa Svobody, s nímž od roku 1977 trvale spolupracovala doma i v zahraničí, se učila vnímat divadelní prostor a funkci dramatického kostýmu v něm. Z českých divadelních režisérů ji nejvíce ovlivnili M. Macháček. L. Smoček, E. Schorm a J. Srnec, specifiku filmového kostýmu si ověřovala ve spolupráci s filmovými režiséry K. Kachyňou, J. Jakubiskem, V. Chytilovou, V. Vorlíčkem, atd.
Jako kostýmní výtvarnice pracovala doma především v ND v Praze, a v Laterně magice, Černém divadle, v Činoherním klubu, v DJKT v Plzni, ve Filmovém studiu Barrandov a v České televizi, v zahraničí např. pro Operu v Sydney, v New Yorku, Ženevě, Marseille, Trieste, Bologni, Vídni, Paříži, Bruselu, Antverpách a v divadle Arena di Verona.
Stále se věnuje scénickému a filmovému kostýmu, návrhům masek a výtvarnému řešeni interierů;. v poslední době rozšířila svůj výtvarný zájem na keramické mozaiky – obrazy kombinované s dřevem a břidlicí, stěny a stoly.